Sunday, November 6, 2011

Loeng 9. Vaba tarkvara kui oluline eeldus

Rääkides vaba tarkvarast tahaksin tuua näite minu arvates ühest heast vaba tarkvarast. Teine näide vaba tarkvarast oleks selline, mis mulle ei meeldi.

Alustaks siis heast näidest. BizAgi on tarkvara, mille abil saab modelleerida äriprotsesse. Kindlasti on sellel tarkvaral ka teisi võimalusi, kuid mina olen kasutanud seda peamiselt äriprotsesside kaardistamise jaoks. Tarkvara on mugav ja intuitiivne kasutamiseks, tulemus on ilus ja lihtsasti loetav kõigile. Selles tarkvaras meeldib mulle eriti visualiseerimise osa. Kasutusel on erinevad värvid, elementide väljanägimine on suurepärane. Kohe tahaks tõmmata paralleeli Rational Rose tarkvaraga. Selle tarkvaraga saab ka modelleerida äriprotsesse, aga ta on tasuline ja visualiseerimise osa on 1990-ndate aastate lõpust. Diagramme, mis on loodud Rose abil, ei julgeks ma küll Tellijale näidata.
Minu jaoks halvaks näiteks vaba tarkvarast on odav MS Office kloon, milleks on OpenOffice. Selles ei saa normaalselt avada .docx dokumente, navigatsioon ja kasutajamugavus on madal. Visuaalne osa on ka eelmisest sajandist. Seega eelistan MS Office kasutamist.

1 comment:

  1. Võiks uurida, MIKS ei saa .docx-e korralikult avada... :)

    ReplyDelete